Нотаріуси дістали можливість підключитись до Державного земельного кадастру та отримувати довідки з системи, зокрема витяги із земельної бази даних. Порядок їхнього підключення визначив своєю постановою від 24 червня Кабмін.

На сьогодні право видавати витяги з Державного земельного кадастру мають лише кадастрові реєстратори. Делегування ж повноважень нотаріусам спрямоване на підвищення рівня сервісу для громадян, оскільки всі необхідні для здійснення земельних угод довідки можна буде отримати в одному місці.

Якщо нотаріус вирішив отримати доступ до земельного кадастру, йому треба звернутися з листом про підключення до обласного управління Мінюсту, яке, в свою чергу, надсилає його в центральний апарат Держгеокадастру. Тим самим Мін’юст підтверджує статус нотаріуса та наявність у нього всіх необхідних дозволів.

Підключення, технічне і технологічне супроводження такого доступу надаються адміністратором Кадастру на платній основі згідно з договором, укладеним між приватним нотаріусом та адміністратором.

Для роботи з ДЗК нотаріуси мають обладнати робоче місце з урахуванням ряду технічних вимог. Зокрема, забезпечити захищений канал зв’язку, встановити спеціальний софт та оформити цифровий підпис.

Інформаційно-консультативні послуги з питань роботи з програмним забезпеченням Кадастру надаються нотаріусам безоплатно до моменту підключення шляхом проведення одноденних занять згідно з договором, укладеним між приватним нотаріусом та адміністратором.

09 July, 2015