Порядок прийняття в експлуатацію і проведення техобстеження будинків, будівель і споруд, які збудовано без дозволу на виконання відповідних робіт уже запрацював, і Мінрегіон вирішив звернути увагу на деталі цього документу та роз’яснити, як уникнути подвійного тлумачення його норм.

Так, повідомляє відомство, п. 6 Розділу ІІ Порядку передбачено, що технічне обстеження індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 кв.м включно, а також господарських (присадибних) будівель і споруд загальною площею до 100 кв.м включно проводиться виконавцем (експертом (інженером) з техінвентаризації) під час їх технічної інвентаризації лише за результатами попереднього (візуального) етапу обстеження з проставлянням у техпаспорті відмітки за формою, наведеною в додатку 2 до Порядку.

При цьому звіт про техобстеження за формою, наведеною в додатку 1 до Порядку, не складається та не включається до складу документів, що подаються разом з відповідною заявою про прийняття в експлуатацію об’єкта.

Крім цього, пунктом 2 Розділу ІІІ Порядку передбачена можливість використання звітів про технічне обстеження, складених в період з 29 квітня 2013 року (набуття чинності наказу Мінрегіону від 19.03.2013 № 95) до дня набрання чинності Порядком, а також техпаспортів, складених до набрання чинності цим Порядком, щодо індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 кв.м включно, а також господарських (присадибних) будівель і споруд загальною площею до 100 кв.м включно.

Стосовно інформації, отриманої виконавцем від місцевого органу містобудування та архітектури, щодо відповідності місця розташування об’єкта вимогам державних будівельних норм слід зауважити наступне. Вказана інформація у контексті Порядку не передбачає відповідність вимогам всіх державних будівельних норм, а насамперед стосується вимог ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень» у частині місця розміщення житлового будинку в межах ділянки землекористування відносно прилеглих ділянок, будівель і споруд.

Зазначену інформацію надають уповноважені органи містобудування та архітектури, як спеціально уповноважені органи, що опікуються питаннями планування територій і до повноважень яких відносяться вказані питання. При цьому за вказаною інформацією може звернутися як власник об’єкта так і виконавець робіт. Така інформація має довільну форму, не передбачає сплати коштів та не є документом дозвільного характеру, тому затримка у її наданні не допускається. Для оптимізації механізму застосування Порядку Міністерство вважає доцільним рекомендувати органам містобудування та архітектури надавати вищезазначену інформацію у якомога скорочені строки – до 10 днів.

Декларація про готовність об’єкта до експлуатації складається за формою, наведеною в додатку 3 до Порядку. Слід зазначити, що орфографічна чи технічна помилки, допущені під час заповнення декларації або інформація, викладена з неточностями, які не впливають на зміст та правовий статус об’єкта, не можуть вважатися підставами для відмови органом держархбудконтролю у прийнятті об’єкта в експлуатацію.

Також Мінрегіон наголошує, що Порядком передбачена підстава, коли об’єкт не може бути прийнятий в експлуатацію, зокрема у разі наявності відхилень від вимог державних будівельних норм, визначених такими нормами як недопустимі (заборонені). Вказана вимога стосується в першу чергу заборон, які безпосередньо впливають на безпеку експлуатації об’єктів.

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (Пока оценок нет)
15 Червень, 2015